Lite läskigt...

Igår så skulle oscar och dennis och jessica åka ut och sladda lite med bilen. Jag tackade nej för att jag tycker inte det är roligt, snarare läskigt och onödigt. Men ja jag smsade som vanligt lite med älsklingen.. Jag satt och kikade på sverige - schweiz i Junior hockey VM.. ( Sverige vann för övrigt med 11-4, alltså tog Sverige brons). Så får jag ett sms av oscar "Nej fyfan vad läskigt det var. Vi åkte under isen" .. Hmm JAHA?! tänkte jag då.. och så får jag inget svar och blir orolig. Senare ett sms "hade vi åkt några centimetrar till hade vi dött" Usch usch.. Jaa, isen hade gått sönder för dom där och bilen åkte ner i vattnet. Vatten började forsa in i bilen och dom försökte ta sig ut ur bilen.
Oscars dörr gick inte att öppna så han var tvungen att klättra ut genom baksätet. Oscar klarade sig utan att bli blöt.
Dennis blev däremot blöt upp till knäna och i -25 grader är det inte skönt att vara blöt av ISkallt vatten. Synd om han. Dessutom inte hans bil heller, hans fars bil. Nu är typ hela bilen under vattnet.
De ska väl bärga bilen snart.
Men ja, centimetrar var dom från att Dö och själv tycker jag det är sjukt oansvarigt att åka ut på en sjö för att sladda. Speciellt med en stor JEEP som väger jävligt mycket. Men självklart var jag glad att ingen dog. Skulle inte kunna tänka mig tanken, usch! De överlevde :) Polisen kom senare och skjutsade hem dom! och jaaa... LEdsen var jag, eller snarare chockad.
Så inge mer barnfasoner tycker jag!

http://gd.se/nyheter/blaljus/1.1699046
<- Där står det om det! ;P



Imorgon kanske jag och oscar ska till en riktig massör, vi har presentkort där! En aromamassage.
Får se om det blir av imorgon eller någon annan dag kanske. Men vi har pratat om imorgon i allafall! :)

Äeh.. nu orkar jag inte skriva mer.. Så jaa hejdå :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0